Autobusy FlixBus brázdí evropské silnice již 7 let, chystají se na další expanzi
Tisková zpráva, 13/2/2020
+ Spuštění vnitrostátní autobusové sítě ve Velké Británii, častější frekvence na mezinárodních trasách + Z Francie do devíti měst v Maroku, první spoj vyjede 18. února 2020 + První autobusy na vnitrostátních linkách v Portugalsku spojující 80 měst + Zelené autobusy mezi Polskem a Pobaltím: Estonsko, Lotyšsko a Litva
FlixBus, jehož první autobus vyrazil na cestu z Mnichova do Erlangenu dne 13. února 2013, dnes slaví 7 let. Od tehdejší liberalizace německého trhu s dálkovou autobusovou dopravou se mu podařilo vytvořit vůbec největší síť autobusových spojů na světě. Jen v loňském roce FlixBus přepravil přes 62 milionů cestujících. V roce 2020 se společnost chystá na další zahraniční expanzi.
„Jsme hrdí na to, že dnes můžeme slavit naše sedmé narozeniny a ohlédnout se za mnoha úspěchy v celé Evropě a USA. Nemáme však v úmyslu zůstat stát na místě, v roce 2020 na nás čeká spousta ambiciózních plánů,“ říká André Schwämmlein, zakladatel a generální ředitel FlixMobility, mateřské společnosti FlixBusu.
Během letošního roku se FlixBus chystá spustit síť vnitrostátních spojů ve Velké Británii a v Portugalsku a zároveň otevře nová mezinárodní spojení. Mezi ně patří například první spoje do pobaltských zemí a díky přímým spojům z Francie do Maroka na svou mapu přidá i nový kontinent. Nové desetiletí přinese ještě ambicióznější expanzi, kdy chce FlixBus poslat autobusy i do Jižní Ameriky a Asie.
Síť vnitrostátní přepravy ve Velké Británii
Do Spojeného království jezdí zelené autobusy z Francie, Německa a zemí Beneluxu od roku 2016, a to díky akvizici kontinentální evropské sítě Megabusu včetně mezinárodních linek. Letos se společnost chystá frekvenci spojů ze zmíněných zemí navýšit a spustit první ryze britské vnitrostátní spojení.
„Vidíme obrovský zájem Británie zůstat s Evropou ve spojení, v současné době je země zahraničním investicím obzvlášť nakloněna. Vnitrostátní autobusová síť je dalším krokem k plně integrované nabídce našich spojů pro zákazníky ve Velké Británii. Vstupujeme na vyspělý trh autobusové dopravy, a proto jsem rádi, že i my můžeme přinést něco nového - chytrý a ekologický produkt spojený se zkušenostmi a tradicí regionálních dopravních partnerů,“ dodává Schwämmlein.
Spojení do Pobaltí a vnitrostátní linky v Portugalsku
První mezinárodní linku do Polska otevřel FlixBus v roce 2016 a o rok později spustil vnitrostátní autobusovou síť. Regionální úspěch vedl k rozhodnutí o dalším rozšiřování, po úspěšné expanzi na Ukrajinu v roce 2019 je společnost připravena na další krok. Letos chce FlixBus propojit mezinárodními spoji Polsko s Estonskem, Lotyšskem a Litvou. Expanzi do Pobaltí bude řídit lokální tým se sídlem ve Varšavě.
V Portugalsku začaly první zelené autobusy jezdit v roce 2017. Na mezinárodních spojích propojil FlixBus tuto zemi s více než 50 evropských destinací. Po loňské liberalizaci portugalského trhu s vnitrostátní autobusovou dopravou plánuje FlixBus letos spustit vnitrostátních síť zelených spojů i v Portugalsku, a to až do 80 měst, a současně rozšířit i nabídku mezinárodních spojů. Lokální expanzi vede tým z Lisabonu.
Na cestě do Afriky - první mezinárodní spojení z Francie do Maroka
FlixBus začíná prodávat vůbec první jízdenky na africký kontinent. Konkrétně se jedná spojení mezi Francií a Marokem, autobusy vyjedou v úterý 18. února. Devět marockých měst jako jsou Marakéš, Rabat, Fès, Meknes, Tanger nebo Casablanca bude přímo spojeno s 27 francouzskými městy. Cestující FlixBusem se do Maroka dostanou prakticky z celé Evropy, pokud přestoupí právě ve Francii. Mezinárodní spoje bude provozovat společnost CTM, nový regionální partner. CTM dříve spolupracovala s Eurolines France, kterou FlixBus převzal v květnu 2019.
Nová spojení znamenají pro společnost FlixBus i první kroky směrem do Afriky, což je již čtvrtý kontinent, kde společnost působí. Kromě Evropy jezdí zelené autobusy od roku 2018 také na silnicích v USA a od roku 2019 v Turecku.