O společnosti Flix

Poskytujeme udržitelné a cenově dostupné cestování pro každého

Flix na první pohled

Flix je přední světová technologická společnost v oblasti cestování, která od svého založení poskytuje udržitelná a cenově dostupná řešení pro více než 400 milionů cestujících ve více než 40 zemích na 4 kontinentech prostřednictvím svých značek FlixBus, FlixTrain, Greyhound a Kâmil Koç. Společnost Flix, která byla uvedena na trh v roce 2013, si díky obchodnímu modelu s malým objemem aktiv a inovativní technologické platformě pro cestující i partnery rychle vydobyla vedoucí postavení na trhu dálkové autobusové dopravy v Evropě, Severní Americe a Turecku a rychle expanduje do Jižní Ameriky a Asie. Flix se zaměřuje na stále větší trh dálkových autobusů a vlaků. S rostoucím povědomím společnosti o životním prostředí chce Flix dosáhnout uhlíkové neutrality v Evropě do roku 2040 a celosvětově do roku 2050. Aby mohl sledovat svůj pokrok, Flix si stanovil krátkodobé cíle snižování emisí v rámci iniciativy Science Based Targets.  
 

Důležitá fakta a čísla

40+

zemí na 4 kontinentech

5,600

destinací

400+

milionů cestujících od zahájení provozu

1,000+

autobusových partnerů

5,500+

autobusů na silnicích

13+

FlixTrain v Německu

25+

poboček

5,500+

zaměstnanců

100+

národností

Podnikatelský model společnosti Flix

Vysoce škálovatelná technologická platforma společnosti Flix, která je základem jejího obchodního modelu, je přizpůsobena tak, aby poskytovala nejlepší výsledky jak cestovatelům, tak partnerům. Kombinací plánování sítě, marketingu a cenové politiky využívá společnost Flix inovativní řešení, která umožňují pohodlné, udržitelnější a cenově dostupné cestování po celém světě. Společnost Flix disponuje technologickou platformou a uživatelsky přívětivou aplikací, které vytvářejí cestovní zážitek přizpůsobený potřebám cestujících. Propojuje cestující s místními autobusovými dopravci a zajišťuje moderní vozový park, který splňuje nejvyšší bezpečnostní standardy. Díky tomuto obchodnímu modelu, který je nenáročný na majetek, se z evropského start-upu stal přední a celosvětově expandující lídr v oblasti cestovních technologií. 

Udržitelné cestování

S průměrným emisním faktorem 27,8 g CO₂ na ujetý kilometr může cestování s FlixBusem v Evropě snížit uhlíkovou stopu téměř šestkrát ve srovnání s jízdou autem a osmkrát ve srovnání s letem. Kromě toho se cestující mohou při rezervaci jízdenky rozhodnout offsetovat své emise tím, že přispějí mezinárodně uznávané nevládní organizaci atmosfair, která se zabývá ochranou životního prostředí. V roce 2023 se cestující společnosti Flix vyhnuli 1,1 milionu tun CO₂ tím, že dali přednost autobusům a vlakům FlixTrains před jinými druhy dopravy. Společnost Flix si díky zvýšenému povědomí o udržitelném cestování klade za cíl dosáhnout uhlíkové neutrality v Evropě do roku 2040 a celosvětově do roku 2050. Aby mohl sledovat svůj pokrok, Flix si stanovil krátkodobé cíle snižování emisí v rámci iniciativy Science Based Targets.

Příběh technologie společnosti Flix

Pozemní přeprava na dlouhé vzdálenosti je složitá a vyžaduje pokročilou technologii, kterou společnost Flix poskytuje díky vlastnímu škálovatelnému technickému systému. Škálovatelná technologická platforma společnosti Flix je základem naší hodnoty a funguje jako samopodporující se setrvačník, který je navržen tak, aby poskytoval skvělé výsledky jak cestujícím, tak partnerům. Jednoduchý proces rezervace umožňuje zákazníkům snadno procházet platformou a uživatelsky přívětivou aplikací a vybírat si z vysoké frekvence a rozsáhlé sítě, cenově dostupných jízdenek a konzistentních služeb vysoké kvality. Od vyhledání konkrétní cesty, přes výběr spojení a doplňkových služeb na palubě až po platbu prostřednictvím bezproblémově integrovaných platebních řešení - cestující mají k dispozici komplexní rezervační proces. 

Partneři mají prospěch z přístupu k nové zákaznické základně, dalšího stabilního a předvídatelného zdroje příjmů, rozhodování na základě dat, optimalizovaného využití a úspory nákladů díky platformě společnosti Flix. Tyto aspekty zdůrazňují pozici společnosti Flix jako vedoucí společnosti v oblasti technologických řešení pro cestování, která poskytuje bezkonkurenční hodnotu jak pro cestující, tak pro partnery. Jednou z hlavních strategických priorit společnosti Flix je škálovatelnost umělé inteligence a strojového učení, aby bylo možné poskytovat vysoce kvalitní uživatelský zážitek.

495+ M

Více než 495 milionů jízdenek jsou denně spravovaný naším systémem založeným na umělé inteligenci

1,2

Přibližně 1,2 milionu plánovaných jízd denně

44+ M

Každý den se v průměru optimalizuje více než 44 milionů sedadel

Flix společnosti

Flix skupina díky svému obchodnímu modelu efektivně využívajícímu aktiva provozuje společnosti zaměřené na spotřebitele, jako jsou FlixBus a FlixTrain, Kâmil Koç v Turecku a kultovní Greyhound v Severní Americe.

Flix Management

André Schwämmlein, zakladatel a CEO

André Schwämmlein, zakladatel a CEO

Globální obchodní a komerční funkce

André Schwämmlein je spoluzakladatelem a výkonným ředitelem (CEO) společnosti Flix. Jeho víra v alternativní a udržitelnou hromadnou dopravu ho inspirovala k diskusi o možnosti deregulovaného trhu s jeho současnými spoluzakladateli, když byl v roce 2009 konzultantem v Boston Consulting Group (BCG), a následně v roce 2011 založil společnost Flix. Jako generální ředitel společnosti Flix vede Schwämmlein společnost k naplnění vize umožnit svým zákazníkům poznávat svět. Pod jeho vedením se společnost Flix stala jasným lídrem globálního trhu ve všech hlavních zeměpisných oblastech a expandovala do mnoha zemí. Působí také jako člen dozorčí rady společností Scout24 SE a ABOUT YOU Holding SE a od roku 2002 je členem německé strany Zelených.

Daniel Krauss, zakladatel a CIO

Daniel Krauss, zakladatel a CIO

Technologie a lidé/HR    

Daniel Krauss jako ředitel pro informace (CIO) a ředitel pro lidské zdroje (CHRO) ve společnosti Flix řídí technologie a lidi. Společně se svými spoluzakladateli vytvořil společnost Flix jako poskytovatele mezinárodní dopravy. Krauss je také investorem a členem poradních orgánů ve společnostech Baby1one a uvex. Je přesvědčen, že vzdělání, podnikání a inovace mohou výrazně posunout společnost vpřed. Často přednáší na Univerzitě Friedricha Alexandra v Erlangenu-Norimberku a je zakládajícím partnerem iniciativy FightBack, která podporuje změny směrem k udržitelnější společnosti. Je také aktivním podílníkem největší německé nevládní organizace pro podnikatelské vzdělávání STARTUP TEENS a spolu-akcionářem a správcem CODE-University. 

Christoph Debus, CFO

Christoph Debus, CFO

Finanční a právní funkce

Christoph Debus převzal pozici finančního ředitele (CFO) společnosti Flix na začátku března 2022. Ve své funkci je zodpovědný za finanční a právní funkce společnosti Flix. Debus je odborníkem v oboru dopravy a zastával řadu manažerských pozic na kapitálovém trhu, které přesahují tradiční činnosti finančního ředitele na mezioborové bázi. Dříve byl generálním ředitelem letecké společnosti Thomas Cook Group Airlines a naposledy finančním ředitelem společnosti Condor, kde úspěšně změnil pozici společnosti. 

Max Zeumer, COO

Max Zeumer, COO

Poptávka a nové trhy

Max Zeumer, provozní ředitel (COO), zahájil svou cestu ve společnosti Flix na začátku roku 2015 a od té doby úspěšně řídí mezinárodní trhy. Od dubna 2022 vedl jako provozní ředitel globální expanzi se zaměřením na Severní Ameriku a rozvíjející se trhy, jako je Brazílie, Chile a Indie, a současně dohlížel na globální komerční marketing a řízení příjmů. S různorodým akademickým vzděláním, včetně informatiky, filozofie a titulu MBA z Columbia Business School, zdokonaloval své dovednosti jako konzultant v Boston Consulting Group, kde brzy objevil svou vášeň pro narušování tradičních odvětví prostřednictvím digitalizace. Jeho úsilí o podporu přeshraniční spolupráce a synergie má významný vliv na přetváření globálního cestovního ruchu.

Fabian Stenger, COO

Fabian Stenger, COO

Zásobování a evropské trhy

Fabian Stenger, provozní ředitel skupiny (COO), zahájil svou cestu ve společnosti Flix v roce 2013 a úspěšně rozvíjel trh v Německu a později také v severní a východní Evropě. Stenger dnes jako provozní ředitel od dubna 2022 vede evropskou autobusovou divizi a dohlíží na nabídkovou stranu globálního podnikání, řídí plánování sítě, řízení partnerů včetně transformace vozového parku, provoz a služby zákazníkům. Díky svým zkušenostem z počátku kariéry ve společnosti Bain & Co. a akademickému vzdělání z univerzity v Saint Gallen ve Švýcarsku a více než desetiletým zkušenostem ve společnosti Flix je jeho strategické vedení a závazek k udržitelnosti hnací silou úspěchu společnosti Flix, která utváří svou budoucnost a globální dopad.