O společnosti Flix
Poskytujeme udržitelné a cenově dostupné cestování pro každého
Flix na první pohled
Flix je přední světová technologická společnost v oblasti cestování, která od svého založení poskytuje udržitelná a cenově dostupná řešení pro více než 400 milionů cestujících ve více než 40 zemích na 4 kontinentech prostřednictvím svých značek FlixBus, FlixTrain, Greyhound a Kâmil Koç. Společnost Flix, která byla uvedena na trh v roce 2013, si díky obchodnímu modelu s malým objemem aktiv a inovativní technologické platformě pro cestující i partnery rychle vydobyla vedoucí postavení na trhu dálkové autobusové dopravy v Evropě, Severní Americe a Turecku a rychle expanduje do Jižní Ameriky a Asie. Flix se zaměřuje na stále větší trh dálkových autobusů a vlaků. S rostoucím povědomím společnosti o životním prostředí chce Flix dosáhnout uhlíkové neutrality v Evropě do roku 2040 a celosvětově do roku 2050. Aby mohl sledovat svůj pokrok, Flix si stanovil krátkodobé cíle snižování emisí v rámci iniciativy Science Based Targets.
Důležitá fakta a čísla
40+
5,600
400+
1,000+
5,500+
10+
25+
5,500+
100+
Podnikatelský model společnosti Flix

© Flix SE
Vysoce škálovatelná technologická platforma společnosti Flix, která je základem jejího obchodního modelu, je přizpůsobena tak, aby poskytovala nejlepší výsledky jak cestovatelům, tak partnerům. Kombinací plánování sítě, marketingu a cenové politiky využívá společnost Flix inovativní řešení, která umožňují pohodlné, udržitelnější a cenově dostupné cestování po celém světě. Společnost Flix disponuje technologickou platformou a uživatelsky přívětivou aplikací, které vytvářejí cestovní zážitek přizpůsobený potřebám cestujících. Propojuje cestující s místními autobusovými dopravci a zajišťuje moderní vozový park, který splňuje nejvyšší bezpečnostní standardy. Díky tomuto obchodnímu modelu, který je nenáročný na majetek, se z evropského start-upu stal přední a celosvětově expandující lídr v oblasti cestovních technologií.
Udržitelné cestování
S průměrným emisním faktorem 27,8 g CO₂ na ujetý kilometr může cestování s FlixBusem v Evropě snížit uhlíkovou stopu téměř šestkrát ve srovnání s jízdou autem a osmkrát ve srovnání s letem. Kromě toho se cestující mohou při rezervaci jízdenky rozhodnout offsetovat své emise tím, že přispějí mezinárodně uznávané nevládní organizaci atmosfair, která se zabývá ochranou životního prostředí. V roce 2023 se cestující společnosti Flix vyhnuli 1,1 milionu tun CO₂ tím, že dali přednost autobusům a vlakům FlixTrains před jinými druhy dopravy. Společnost Flix si díky zvýšenému povědomí o udržitelném cestování klade za cíl dosáhnout uhlíkové neutrality v Evropě do roku 2040 a celosvětově do roku 2050. Aby mohl sledovat svůj pokrok, Flix si stanovil krátkodobé cíle snižování emisí v rámci iniciativy Science Based Targets.

© Flix SE
Příběh technologie společnosti Flix

© Flix SE
Pozemní přeprava na dlouhé vzdálenosti je složitá a vyžaduje pokročilou technologii, kterou společnost Flix poskytuje díky vlastnímu škálovatelnému technickému systému. Škálovatelná technologická platforma společnosti Flix je základem naší hodnoty a funguje jako samopodporující se setrvačník, který je navržen tak, aby poskytoval skvělé výsledky jak cestujícím, tak partnerům. Jednoduchý proces rezervace umožňuje zákazníkům snadno procházet platformou a uživatelsky přívětivou aplikací a vybírat si z vysoké frekvence a rozsáhlé sítě, cenově dostupných jízdenek a konzistentních služeb vysoké kvality. Od vyhledání konkrétní cesty, přes výběr spojení a doplňkových služeb na palubě až po platbu prostřednictvím bezproblémově integrovaných platebních řešení - cestující mají k dispozici komplexní rezervační proces.

© Flix SE
Partneři mají prospěch z přístupu k nové zákaznické základně, dalšího stabilního a předvídatelného zdroje příjmů, rozhodování na základě dat, optimalizovaného využití a úspory nákladů díky platformě společnosti Flix. Tyto aspekty zdůrazňují pozici společnosti Flix jako vedoucí společnosti v oblasti technologických řešení pro cestování, která poskytuje bezkonkurenční hodnotu jak pro cestující, tak pro partnery. Jednou z hlavních strategických priorit společnosti Flix je škálovatelnost umělé inteligence a strojového učení, aby bylo možné poskytovat vysoce kvalitní uživatelský zážitek.
495+ M
1,2
44+ M
Flix společnosti
Flix skupina díky svému obchodnímu modelu efektivně využívajícímu aktiva provozuje společnosti zaměřené na spotřebitele, jako jsou FlixBus a FlixTrain, Kâmil Koç v Turecku a kultovní Greyhound v Severní Americe.
Flix Management

André Schwämmlein, zakladatel a CEO
Globální obchodní a komerční funkce
André Schwämmlein je spoluzakladatelem a výkonným ředitelem (CEO) společnosti Flix. Jeho víra v alternativní a udržitelnou hromadnou dopravu ho inspirovala k diskusi o možnosti deregulovaného trhu s jeho současnými spoluzakladateli, když byl v roce 2009 konzultantem v Boston Consulting Group (BCG), a následně v roce 2011 založil společnost Flix. Jako generální ředitel společnosti Flix vede Schwämmlein společnost k naplnění vize umožnit svým zákazníkům poznávat svět. Pod jeho vedením se společnost Flix stala jasným lídrem globálního trhu ve všech hlavních zeměpisných oblastech a expandovala do mnoha zemí. Působí také jako člen dozorčí rady společností Scout24 SE a ABOUT YOU Holding SE a od roku 2002 je členem německé strany Zelených.

Daniel Krauss, zakladatel a CIO
Technologie a lidé/HR
Daniel Krauss jako ředitel pro informace (CIO) a ředitel pro lidské zdroje (CHRO) ve společnosti Flix řídí technologie a lidi. Společně se svými spoluzakladateli vytvořil společnost Flix jako poskytovatele mezinárodní dopravy. Krauss je také investorem a členem poradních orgánů ve společnostech Baby1one a uvex. Je přesvědčen, že vzdělání, podnikání a inovace mohou výrazně posunout společnost vpřed. Často přednáší na Univerzitě Friedricha Alexandra v Erlangenu-Norimberku a je zakládajícím partnerem iniciativy FightBack, která podporuje změny směrem k udržitelnější společnosti. Je také aktivním podílníkem největší německé nevládní organizace pro podnikatelské vzdělávání STARTUP TEENS a spolu-akcionářem a správcem CODE-University.

Christoph Debus, CFO
Finanční a právní funkce
Christoph Debus převzal pozici finančního ředitele (CFO) společnosti Flix na začátku března 2022. Ve své funkci je zodpovědný za finanční a právní funkce společnosti Flix. Debus je odborníkem v oboru dopravy a zastával řadu manažerských pozic na kapitálovém trhu, které přesahují tradiční činnosti finančního ředitele na mezioborové bázi. Dříve byl generálním ředitelem letecké společnosti Thomas Cook Group Airlines a naposledy finančním ředitelem společnosti Condor, kde úspěšně změnil pozici společnosti.

Max Zeumer, COO
Poptávka a nové trhy
Max Zeumer, provozní ředitel (COO), zahájil svou cestu ve společnosti Flix na začátku roku 2015 a od té doby úspěšně řídí mezinárodní trhy. Od dubna 2022 vedl jako provozní ředitel globální expanzi se zaměřením na Severní Ameriku a rozvíjející se trhy, jako je Brazílie, Chile a Indie, a současně dohlížel na globální komerční marketing a řízení příjmů. S různorodým akademickým vzděláním, včetně informatiky, filozofie a titulu MBA z Columbia Business School, zdokonaloval své dovednosti jako konzultant v Boston Consulting Group, kde brzy objevil svou vášeň pro narušování tradičních odvětví prostřednictvím digitalizace. Jeho úsilí o podporu přeshraniční spolupráce a synergie má významný vliv na přetváření globálního cestovního ruchu.

Fabian Stenger, COO
Zásobování a evropské trhy
Fabian Stenger, provozní ředitel skupiny (COO), zahájil svou cestu ve společnosti Flix v roce 2013 a úspěšně rozvíjel trh v Německu a později také v severní a východní Evropě. Stenger dnes jako provozní ředitel od dubna 2022 vede evropskou autobusovou divizi a dohlíží na nabídkovou stranu globálního podnikání, řídí plánování sítě, řízení partnerů včetně transformace vozového parku, provoz a služby zákazníkům. Díky svým zkušenostem z počátku kariéry ve společnosti Bain & Co. a akademickému vzdělání z univerzity v Saint Gallen ve Švýcarsku a více než desetiletým zkušenostem ve společnosti Flix je jeho strategické vedení a závazek k udržitelnosti hnací silou úspěchu společnosti Flix, která utváří svou budoucnost a globální dopad.