Balt jako nový Jadran? O pětinu víc Čechů letos s FlixBusem vyrazilo na sever
+++ Více než 22% nárůst objemu přepravy mezi Českem a Polskem zaznamenal největší evropský poskytovatel dálkové autobusové dopravy FlixBus od dubna do září 2023 ve srovnání s předchozím rokem
+++ Mezi ČR a Polskem letos v hlavní sezoně FlixBusem cestovalo přes 220 tisíc cestujících
(v porovnání s 180 tisíci od dubna do září v roce 2022), mezi nejoblíbenější destinace patří: Vratislav, Varšava, Krakov
+++ V případě přímořského města Gdaňsk cestovalo s FlixBusem o čtvrtinu více lidí (27 %)
Praha, 5. října 2023 – Příjemné teploty vzduchu i moře, nekonečně dlouhé písčité pláže, příznivé ceny, neokoukaná architektura a specifická gastronomie. Stále více Čechů láká vyměnit dovolenou u Jadranu za polské pobřeží Baltského moře. Podle údajů největšího evropského poskytovatele dálkového autobusové dopravy FlixBus vzrostl zájem turistů na přímých spojích z ČR do destinací u našich severních sousedů v Polsku meziročně o více než 22 %, v případě Gdaňsku o více než čtvrtinu. Mezi nejoblíbenější destinace patří stále Vratislav, Varšava a Krakov.
Mezi Českou republikou a Polskem letos v hlavní sezoně od dubna do konce září cestovalo na palubách zelených autobusů FlixBus přes 220 tisíc cestujících (v porovnání s 180 tisíci od dubna do září v roce 2022), což představuje pětinový meziroční nárůst. Mezi nejoblíbenější destinace patří velkoměsta Vratislav, Varšava a Krakov. Přímořské město Gdaňsk, odkud je to co by kamenem dohodil do letoviska Sopoty, zaznamenalo nárůst prodeje jízdenek o více než 27 % na přímých spojích z Česka.
„Letošní nárůst zájmu turistů z Česka o polské destinace na přímém spoji nás příjemně potěšil. Navýšení objemu přepravy v letní sezoně až o čtvrtinu potvrzuje trend, že dovolená u Baltu je pro Čechy zajímavou alternativou, kterou jsem letos k plné spokojenosti volil i já sám. V příštím roce pravděpodobně přidáme další sezonní kapacity mezi Českem a pobřežím Baltského moře,“ uvádí Pavel Prouza, ředitel společnosti FlixBus pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko.
Autobusy FlixBus v sezoně zastavovaly na přímém spoji mezi Českem a Polskem na 25 zastávkách v Česku. Kromě Prahy, Brna a Ostravy také například v Trutnově, Hradci Králové nebo Olomouci.
Gdaňsk a Sopoty, to jsou pláže polské riviéry
Zlatý písek rozprostírající se na kilometry dlouhých plážích s šířkou i přes 100 metrů a mírným vstupem do moře, který si zamilují nejen děti. To je jedno z lákadel, které pobřeží Baltského moře nabízí a které najdete právě v Gdaňsku a okolí Sopot, často zmiňovaných jako polské Monte Carlo.
Pláže s modrou vlajkou, označující uznání za svou kvalitu vody, bezpečnost, služby a informace o životním prostředí, se však objevují po celé délce pobřeží, od Svinoústí až po Frombork. K těm nejoblíbenějším patří jak ty v Trojměstí, tak i na poloostrově Hel nebo v Kolobřehu.
„Za prvních šest měsíců letošního roku využilo nocleh v Polsku více než 131 tisíc českých turistů, což je o neuvěřitelných 80 % více než ve stejném období loňského roku. Kompletní statistiky budeme schopni vyhodnotit teprve v lednu, ale vše ukazuje na to, že se dočkáme hned několika rekordů týkajících se návštěv českých turistů v Polsku během roku 2023. Důvodů, proč tomu tak je, bychom našli celou paletu, k těm nejdůležitějším patří zcela jistě nejen poměr ceny s kvalitou, ale také skvělé služby a gastronomie a v neposlední řadě turistická infrastruktura 21. století, jež nabízí turistům zajímavý program během jakéhokoliv počasí,“ dodává ředitel pražské kanceláře Polské turistické organizace Pavel Trojan.
První linky FlixBusu v Chile
Společnost Flix je průkopníkem v oblasti dopravy, spolu se svými značkami FlixBus a FlixTrain nabízí ke klimatu šetrné, pohodlné a cenově dostupné cestování. Síť zelených dálkových autobusů rychle expanduje nejen v Evropě, ale i v Severní a Jižní Americe.
Právě dnes vyjíždí první zelené linky v jihoamerickém Chile a spojí hlavní město Santiago de Chile s městy Viña del Mar, San Antonio a Coquimbo. Během několika dalších měsíců plánuje Flix další expanzi do centrální části a na jih země.
Spuštění provozu na vysoce atraktivním chilském trhu je součástí strategie ziskového růstu společnosti Flix. V září sdílela své hospodářské výsledky za prvních šest měsíců roku 2023 a oznámila, že jde o nejúspěšnější první pololetí v její historii. Od ledna do konce června 2023 cestovalo více než 36 milionů cestujících po celém světě autobusy FlixBus, Greyhound a Kamil Koç a vlaky FlixTrain (53% nárůst oproti stejnému období v roce 2022). Celkové příjmy skupiny Flix dosáhly 860 milionů euro (54% nárůst), s kladným upraveným výsledkem EBITDA ve výši 26 milionů euro a odpovídající marží 3 %.